HTML

sajtosrolo blogja

Friss topikok

  • polo ralph lauren Outlet: Hello imaginative points.. at present why didn’t as i consider a lot of these? Off area of interes... (2013.09.02. 10:36) The Philanthropist 1. évad
  • dejudcbvuf: drlshtbkuptspmp, http://www.rzeqenhtob.com plmmxsggfd (2013.04.12. 16:58) Bagoly, mókus, szarka
  • horny: uOjwXY http://www.R3MefQFc6A2q2Ohl8a65pNbpg57gYof4.com (2013.02.17. 03:05) Filmes naplóm 2009
  • amjuhsoyoezdz: cheap pills http://www.rhinology.drtbalu.com/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=2&id=1545... (2012.11.04. 10:45) Kedvenc női sorozatkaraktereim
  • Cekzoorgogoma: Programs, reviews of new products, reviews of software http://bestsoftwarehere.com/ (2011.12.02. 19:31) The L Word 1. évad

Címkék

5nap az élet (1) 8 simple rules (1) 90210 (5) alias (2) aliens in america (1) angel (2) angol (5) beautiful people (1) being erica (2) being human (2) big shots (4) blogról (18) blood ties (1) bones (1) bored to death (1) breaking bad (1) brian (1) brothers and sisters (8) buffy (6) bulvár (1) burn notice (1) californication (3) cancel (6) cancelveszély (1) cancel eztem (11) cane (1) cashmere mafia (3) castle (2) crusoe (1) cupid (1) damages (1) dark blue (1) dawsons creek (1) dead like me (2) demons (3) dexter (9) dirty sexy money (2) dollhouse (2) dvd (2) ed (1) eleventh hour (1) eli stone (1) entourage (1) érdekesség (4) évadkritika (8) évadzáró (58) fastlane (1) fear itself (1) felicity (2) film (3) finálé (8) firefly (1) flashforward (2) flashpoint (1) friday light lights (2) fringe (1) gary unmarried (1) ghost whisperer (2) gilmore girls (11) glee (1) gondolatok (17) gossip girl (17) grace klinika (7) greek (1) harpers island (2) heroes (17) hír (4) house (1) hung (1) hustle (3) in plain sight (1) itthon (42) journeyman (1) kath and kim (1) kép (4) könyv (6) kylexy (4) las vegas (5) legend of the seeker (1) leverage (3) lie to me (2) life (1) life is wild (1) lipstick jungle (1) lost (5) love monkey (3) mad men (2) megnéztem (304) melrose place 2009 (1) merlin (2) minisorozat (1) moonlight (7) my own worst enemy (2) néznivaló (30) nip tuck (4) nosztalgiázzunk (8) nurse jackie (2) one tree hill (8) painkiller jane (1) party down (1) pilot (98) preair (2) primeval (3) prison break (8) private practice (2) privileged (1) promo (3) pushing daisies (1) reality (1) rescue me (4) rólam (21) royal pains (1) sablon (2) samantha who (1) sanctuary (1) scc (3) season premier (131) serenity (1) sex and the city (1) six degrees (3) six feet under (1) skins (10) sons of anarchy (1) sophie (1) sorozatzáró (1) southland (1) sports night (1) studio60 (2) stylista (1) supernatural (18) swingtown (1) szinkron (4) the beast (1) the beautiful life (1) the black donnellys (1) the cleaner (2) the final break (1) the good wife (1) the listener (1) the l word (1) the mentalist (2) the middleman (1) the philanthropist (2) the secret life of the american teenager (2) the sopranos (2) the tudors (5) the vampire diaries (3) three rivers (1) true blood (6) twilight (1) two and a half men (3) united states of tara (1) upfronts (3) V (1) vendégszereplő (1) veronica mars (2) video (2) weeds (1) white collar (1) wildfire (5) womens murder club (2) worst week (1) www (3) Címkefelhő

The Tudors - Tudorok

2008.01.03. 23:22 sajtosrolo

/Olvashatják azok is, akik még nem látták, a spoileres dolgok csak kijelölve látszódnak./ 

1x01-02

Általánosságban nem rajongok a történelmi vonatkozású filmekért, és a Rómát sem láttam. Úgyhogy aki ezen okból (hogy nem szereti a kosztümös-történelmis dolgokat) döntene úgy, hogy őt ez nem érdekli, az nyugodtan adhat neki egy esélyt. Én megtettem.

A sorozatban pörögnek az események, nem túlzottan, úgy értem, hogy itt ne akciójelenetekre gondoljunk, csupán arra, hogy nem hagynak minket unatkozni. Bevallom, nem tudom, mennyire hűek a történelemhez, ragaszkodnak-e nagyon hozzá, vagy azért van benne "kitaláció" is. Azt hiszem, ebben az esetben ez most kevésbé lényeges, mint mondjuk egy filmnél. Főleg abban a tudatban, hogy lesz 2. évad is. (Pl.: a Dexterben sem egyezik a 2.évad a könyvvel, igaz, itt egyéb okok is voltak.)

A díszlet szép, bár itt-ott nekem túl műnek hatott. Az egy kicsit mókás volt, amikor az egyik címerről a Griffendél jutott eszembe. (Aki nem tudja, miről beszélek, az sürgősen olvassa el a Harry Pottert, vagy minimum nézze meg a filmeket.:))

Rögtön az elején belevágtak a közepébe, méghozzá egy gyilkossággal: meghal a király nagybátyja. Még egy apró példa: a csaj, aki nem a királyné, terhes a királytól. Dugás az elég sok van, nyilván az adott korban ez nem meglepő, és az sem, hogy senki sem szívbajos ezen a téren. Showtime sorozat révén pedig nem is nagyon takargatnak. Volt még egy szösszenet, ami vissza is köszönt utána még egyszer: "Mondja csak, mit tanult a franciáktól?" Na vajon mit?

Az egyik kedvenc jelenetem: a "tortából kirepülő" madarak.

A színészekről: Sajnos nekem néhány szereplő hiteltelennek tűnt az elején, utána meg már nem érdekelt, mert tetszett az egész.:) A királynak -amikor először csak többnyire oldalról mutatták- azt hittem, Went-es beütése van, de amikor szemből mutatták, rájöttem, hogy tévedtem. (Másrészt: szerintem tök nyugodtan játszhatna egy vámpírt valamilyen másik produkcióban.) Másik dolog: a királyné számára jobb volt borosta, szőr nélkül, szerintem meg nem. Úgy sem javul sokat a helyzet, de még mindig jobban néz úgy ki, mint ahogy sok pasira ez szintén igaz. (Természetesen vannak kivételek.) Számomra az egyértelmű eyecandy itt Charles Brandon, vagyis Henry Cavill. Tudtam, hogy láttam már valahol, és igen: Stardust/Csillagpor kinek mi tetszik - nézzétek meg a filmet, ha eddig még nem, és ezt nem HC miatt írom, hanem azért, mert nem kicsit jó. A sorozatban Thomas Wolsey névre hallgató színész nekem a legismertebb, de ezt ki nem jelentettem volna imdb előtt, mert így, hogy nincs haja, nem elég, hogy borzalmasan néz ki, de még nehezen is felismerhető. De lehet, hogy csak nekem. A királynét pedig a Queer as Folk-ban lehetett látni néhány részben, de nekem nem rémlik.

A szinkronhoz nem tudok hozzászólni, de különösebben nem volt vele bajom. Ami rögtön idegesítő volt, -de utána tényleg nem volt gondom vele- amikor bemondták a szinkronhangokat, akkor, amikor egyébként is beszéd volt. Ez még nem is olyan nagy probléma, sokszor csinálják, de ez olyan hangos volt, hogy elnyomta a párbeszédet... Vagy csak én vagyok süket, nem tudom, de akkor is zavart.

Pozitívumok még: Ez a műfaj nem könnyű, de itt szerintem jól csinálták a készítők, amit csináltak. Nem húzzák a dolgokat, hamar eldőlnek, kiderülnek olyan dolgok, amit más szériákban többnyire elhúznának egy darabig (pl: terhesség ) . Én úgy érzem, egész jól tudja bemutatni a kor jellegzetességeit, de csak annyira, hogy egy átlagembert érdekeljen, de aki mondjuk töri-szakon tanul(t) egészen biztosan bele tud(na) kötni.

Egy kis tanács azoknak, akik nem akarnak spoilert, még egészen kicsit sem, pl. a következő részig, mert nem tudom, ez melyik részben fog jönni. Szóval, aki teljesen "tudatlan" akar maradni, az 1. ne nézze meg a hivatalos oldalt, és 2. ne is guglizzon képeket keresve. (Itt konkrétan arra gondoltam, hogy a franciáknál nevelkedett csaj vajon fent tudja-e tartani a király érdeklődését hosszú távon. Mert gondolom a válasz igen, ha a promo képeken rajta van: szerintem, egy ideig marad, ráadásul a Showtime egyből kettejük képével fogad minket.)

Nem hittem, hogy tetszeni fog, ez egy nagyon kellemes csalódás volt. Ez az évad (sajnos?) csak 10 rész, biztos megnézem mindet!

2 komment

Címkék: the tudors megnéztem

A bejegyzés trackback címe:

https://sajtosrolo-freeblogrol.blog.hu/api/trackback/id/tr575708477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

craig 2008.01.04. 11:48:41

Nah, ez volt az aminek előre sem adtam esélyt, és most h elolvastalak se :)) Engem vhogy nem érdekel ez a sztori. De lassan keresnem kell új sorikat, mert kifogytam a jókból: Dirty Sexy Money-t és Life-ot most fejeztem be, utóbbit ajánlom, brutál jó, nem csak a sima nyomozós-ügymegoldós sablonsztori. Szal még keresgélek.. Ja, és jó h csináltál kiemeléseket a szövegben, a régi írásokban hiányoltam kicsit :)

79921 2008.01.04. 20:14:36

Igen, gondoltam újítok kicsit a vastag betűkkel.:) Life: majd én is akarom, csak a nyomozós dolog miatt vagyok bizonytalan, hiába dícsérik sokan. Olvass sokat junkie-t, meg gurut, utána rengeteg ötleted lesz, hogy mi lehet jó:) de gondolom eddig is olvastad őket.:)
süti beállítások módosítása